Tip Hari Ini


Tip hari ini: Jangan pandang rendah pesaing
Language Bahasa Malaysia and English

Ramai usahawan melakukan kesilapan memandang rendah pesaing mereka. Mereka mengabaikan pesaing-pesaing utama dengan alasan dalam hati mengatakan "Ahh.. strategi dia pastinya tak menjadi!"

Ini adalah satu kesilapan yang besar kerana memandang rendah pesaing hanya mengaburkan mata kita daripada strategi sebenar yang dilakukan oleh pesaing. Jangan lupa pesaing juga mempunyai strategi tersendiri untuk mendapatkan pasaran yang lebih besar.

Apa yang terbaik anda boleh lakukan adalah hormati pesaing anda yang berjaya. Jangan pandang rendah pesaing terbaik anda. Pelajari strategi yang dilakukan dan perbaiki perniagaan sendiri berdasarkan kekuatan yang ditunjukkan.

ps: Sekiranya anda menjalankan perniagaan dan belum lagi membawanya ke Internet untuk mendapat pasaran yang lebih besar, anda sebenarnya dalam kerugian pasaran yang lebih besar.



Tip today: Do not view low competitor

Many entrepreneurs make mistakes patronize their competitors. They ignore the major competitors in the hearts of reason says "Ahh .. he is definitely not a strategy!"

This is a big mistake because patronize competitors only blur our eyes from actual strategy made by competitors. Do not forget to competitors also have their own strategy to get a larger market.

What is the best you can do is respect your successful competitors. Do not view your low best competitors. Learn strategies that do and improve their own businesses based on the strength shown.

ps: If you run a business and not to bring the Internet to get a larger market, you are actually in a larger market losses.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...