Kongsi Rahsia

Kenapa takut kongsi rahsia
Language Bahasa Malaysia and English

Ramai yang takut-takut memberitahu idea yang mereka miliki. Sebagai contoh, apabila terfikir idea yang hebat dan menarik, idea tersebut di simpan takut nanti orang lain curi pula idea kita.

Bukan mengatakan ia tidak pernah terjadi- memang ada kalanya sekiranya kita berkongsi idea yang hebat dan fantastic, orang lain akan ceduk idea kita dan kita tidak dapat apa apa.

Tapi benarkah kita tidak dapat apa-apa?

Sebenarnya, apabila kita membebaskan idea hebat kita kepada orang lain, kita akan menjadi lebih kreatif. Ini kerana, secara psikologi, ia memaksa kita untuk mencari idea yang lebih baik daripada idea asal tersebut. Ia juga memaksakan kita mengambil tindakan yang pantas untuk merealisasikan idea kita. Lagi banyak idea lagi bagus

Jangan menyimpan idea yang kita ada, kita bagaikan tidak mempunyai apa lagi dan idea tersebut adalah “reserve” terakhir yang kita miliki. Ini hanya menghalang diri kita untuk berkembang menjadi lebih maju untuk lebih berjaya.

ps: Tip 1 minit adalah contoh berkongsi idea-idea dan memaksa diri saya untuk menjadi lebih kreatif dan hasilkan lebih banyak tip-tip baru & pencapaian baru :)



Why fear the secret partner

Many fear-fear that telling their own ideas. For example, when a great thought and interesting ideas, ideas that keep fear in others later steal our ideas are.

Not saying it never happens-there are times when we share a great and fantastic ideas, others will be shrunken our ideas and we can not be what what.

But is it really we do not get any?

In fact, when we release our great ideas to others, we will be more creative. This is because, in psychology, it forced us to seek a better idea than the original idea. It will also oblige us to take action quickly to realize our ideas. Again many more good ideas

Do not save the idea that we have, we like and do not have any more ideas are "reserve" the last possession. This is only prevent ourselves to become more advanced to more success.

PS: Tip 1 minute is an example of sharing ideas and forced me to become more creative and produce more new tips and new achievements:)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...