Murah & Mahal


Beri pilihan… murah & mahal
Language Bahasa Malaysia and English

Beri pilihan kepada pelanggan anda.

Sekiranya produk anda adalah mahal, beri pilihan versi produk anda yang murah.

Sekiranya produk anda adalah murah, beri pilihan produk anda di pakejkan dengan produk yang lain untuk menjadikannya mahal.

Di internet, sering menggunakan teknik ini di mana sesuatu perkhidmatan diberikan dalam beberapa ruang harga, contoh: Bronze package (murah), Silver package (sederhana) dan Gold package (mahal).

Teknik ini juga sering di gunakan pada perniagaan bukan Internet, contoh- pakej bayaran handphone “talk time” dari syarikat seperti Maxis, Digi & Celcom.

Memberi pilihan sebegini, bukan sahaja dapat menarik mereka yang tidak mampu membeli produk dengan menyediakan versi yang lebihy murah, tetapi, anda juga dapat menarik golongan yang berkemampuan “upgrade” kan perkhidmatan mereka pada ruang harga yang lebih tinggi.

Satu lagi cara menduplikasikan keuntungan perniagaan anda!




Give options ... cheap & expensive

Give options to your customers.

If your product is expensive, options give you a cheap version of the product.

If your product is cheaper, give you options in the product package with other products to make it expensive.

On the Internet, often use this technique in which a service is given some space in the price, eg: Bronze package (cheap), Silver package (medium) and the Gold package (expensive).

This technique is often used in non-business Internet, example-package mobile payment "talk time" from companies such as Maxis, Digi and Celcom.

These options provide, not only to attract those who can not afford to buy the product by providing a version lebihy cheap, but you also attract those who can afford "upgrade" their services in the space kan a higher price.

Another way to duplicate your business profits!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...